سرکه

سرکه
محمدبن سيرين گويد: سركه درخواب، مال حلال با بركت بود و خوردن او به تاويل نيك است. بعضي از معبران گويند: سركه ترس درخواب غم و اندوه است و سركه فروش در خواب مردي است كه خصومت طلبد و بعضي گويند: سركه فروش غم و اندوه است.
منوچهر مطيعي تهراني گويد: سرکه مالي است حلال و پولي است مشروع ولي غم انگيز مانند ميراث. خانم اينانوس يوناني در مورد سرکه مطلب جالبي مي گفت که شنونده را به تفکر وا مي داشت. او مي گفت ( هيچ چيزمسخره تر از اين نيست که ما از همسايه خويش سرکه مي گيريم و مي گوئيم به به چه سرکه خوبي است. همسايه، زحمت کشيده، پول داده، کشمش خريده آن را شسته، خشک کرده و بعد سرکه انداخته و مدت ها نيز منتظر مانده تا سرکه رسيده است. بعد از رسيدن سرکه را صاف کرده و در کپ ها و شيشه ها ذخيره نموده براي آينده خودش. پس از گذشت يکي دو سال همين که ما مطلع شويم او سرکه چند ساله داردفقط به خاطر اين که سرکه اش خوب است به سراغش مي رويم و حتي ظرف هم نمي بريم و از او سرکه مي خواهيم و اگر خيلي با انصاف باشيم مي خوريم و مي گوئيم به به. چه سرکه خوبي) در خواب هاي ما مالي که متعلق به ديگري باشد و بدون زحمت و تلاش به دست ما برسد به صورت سرکه ظاهر مي شود و بهترين و مشخص ترين نوع آن ميراث است که به ظاهر از دريافت آن متاثر و اندوهگين مي شويم ولي در واقع مالي مفت و بدون زحمت به چنگ ما افتاده است. ابن سيرين نوشته سرکه مال حلال و با خير و برکت است که خوردن آن نيک باشد. اگر در خواب ببينيد که سرکه داريد خوب است و همين تعبيري را که نوشتم دارد اما اگر سرکه داشتيد و خورديد و ترشي آن شما را آزرد و احساس چندش و دهان گزيدگي کرديدخوب نيست. معبران اصولا مزه ترش را در خواب خوب نمي دانند و غم و رنج تعبير مي کنند. اگر سرکه داشتيد و خورديد و ترشي آن را حس کرديد خواب شما مي گويد مالي حلال به دست مي آوريد ولي همين مال شما را غمگين و حزين مي کند. سرکه خوب بايد ترش باشد اما در روياهاي ما اگر سرکه شيرين باشدنيکو تر است. انداختن سرکه بنياد خير است و هديه دادن آن نيکي است و خيرات و مبرات.

آنلي بيتون مى‏گويد:
1ـ خوردن سركه در خواب ، علامت آن است كه از تن دادن به كاري كه شما را مضطرف و نگران مي سازد ، اجتناب خواهيد كرد .
2ـ ريختن سركه روي سبزيجات ، نشانة شدت گرفتن امور اضطراب آور در زندگي است .
3ـ ديدن سركه در خواب ، علامت آن است كه خواسته ها و آرزوها غيرقابل تحقق هستند

. .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*