Advertisement
قواعد ناب در تعبير خواب

قاعده هفده‌هم

تعبیر خواب قاعده هفده‌هم:

تعبیر خواب قاعده هفده‌هم هر خوابی که براساس اصول معتبر تعبیر شده باشد، کامل است و بوسیله تعبیر دیگری نقض نمی‌شود:

تعبیر خواب قاعده هفده‌هم باید خواب مطابق اصول معتبر تعبیر شود. ولو اینکه معنای بعید در نظر گرفته شود، به اذن خدا خواب براساس اولین تعبیر به وقوع می‌پیوندد و تعبیر دوم قابل توجه نیست.

مثال:

تعبیر خواب قاعده هفده‌هم از ابن عمر م نقل شده: که عثمان بن عفّان س با مردم صحبت می‌کرد وگفت: پیامبر ص را امشب در خواب دیدم‌ و فرمود: ای عثمان بیا پیش ما افطار کن و روز بعد به شهادت رسید. پادشاه مصر خوابش را بر اشراف قومش عرضه کرد و گفتند: ﴿ أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ ۖ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الْأَحْلَامِ بِعَالِمِينَ ﴾. (يوسف:44).

«خوابهاى پريشان و پراكنده‏اى است; و ما از تعبير اين گونه خوابها آگاه نيستيم!».  Tabire Khab

با وجود این، تأویل آنها به اینکه (أضغاث و أحلام) است واقع نشد، چون اصول معتبر در تعبیر خواب رعایت نشده بود.

از أنس بن مالک س روایت شده که ابوموسی اشعری س گفت: در خواب دیدم که گویا گلّه‌ای از اسبان خوب دارم آنها را حرکت دادم تا به کوهی رسیدم، ناگاه دیدم رسول الله ص بالای کوه است و ابوبکر س در کنارش و داشت به عمر س اشاره می‌کرد، ابو موسى گفت: إنا لِلّه وإنا إلیه راجعون. عمر فوت كرد! انس گفت: آيا با مكاتبه كردن به عمر س به او خبر نمی‌دهی؟ گفت: چنان نبودم كه خبر مرگ عمر برايش بنويسم. و تعبیر به وقوع پیوست. چون آنچه در خواب نسبت به (دارالحق) قیامت، می‌آید حق است و به وسیلة تعبیر دیگر نقض نمی‌گردد.  Tabire Khab

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *